Account Manager sökes | SikkertHjem

Account Manager sökes

SikkertHjem ApS söker flera självständiga och ambitiösa Account Managers till den svenska marknaden (Stockholm, Göteborg, Malmö, och omkringliggande område).

Som Account Manager blir du nyckelspelaren i vårt strategiska arbete för att växa med landets största återförsäljare. Du rapporterar till den danska vd:n och blir en del av en växande organisation som har en stark marknadsposition och varumärke samt en stor potential på den svenska marknaden.

Ditt primära fokus kommer att vara att utveckla nya och befintliga B2B-kunder inom DIY segmentet av byggbranschen och elektronikkedjor.

Dagligen arbetar du från din bostad och vi förväntar oss att du är van vid att arbeta självständigt och visa engagemang och initiativförmåga. Våra ambitioner är höga och vi söker dig som vill ta segmenten till nya nivåer.

 

Dina arbetsuppgifter


- Förbereda prioriterad lista över nya och befintliga kunder med konkret potential

- Planera kundspecifika strategier, aktiviteter och intäktsmål

- Ta budgetansvar för befintliga kunder inklusive intäkter och kostnader

- Initiera kontakt och utveckla relationer med viktiga intressenter i nya kunders organisationer

- Stärka relationen med befintliga kunder och driva expansion i samarbetet

- Förbereda anbud och förhandla ramavtal som en del av anbudsprocesser

- Säkerställa genomförande av avtal i nära samarbete med resten av organisationen

 

Som framgångsrik kandidat kan du arbeta proaktivt och målmedvetet i din utveckling av nya och befintliga kunder. Du kan på ett säkert och självständigt sätt hantera hela säljprocessen från kundidentifiering och initial kontakt till förhandling och leverans. Du är också en stark lagspelare som kan mobilisera och samordna kollegor över 

 

 

Vi erbjuder


- En utmanande och hektisk vardag med försäljning av marknadens starkaste sortiment och varumärke i ett globalt företag.

- Stor självständighet i jobbet med goda möjligheter till inflytande och ansvar.

- Varierad arbetsdag i en dynamisk organisation där ord som öppenhet och respekt är ledord.

- Fast lön enligt kvalifikationer, bonussystem och bil

- Grundlig utbildning i SikkertHjem-produkter

- Stora möjligheter till professionell och personlig utveckling

- Stor självständighet i jobbet

 

 

Din profil

 

Vi ser att du har mer än 3 års erfarenhet av detaljhandel från tidigare befattningar inom Account Management och affärsutveckling. Du kan skriver och talar svenska och engelska flytande, samt har körkort och en relevant teoretisk eller kommersiell utbildning. Dessutom har du erfarenhet av CRM-system och Office-paketet, inklusive Powerpoint, Word, etc. eftersom du kommer att arbeta med detta.

Som person föreställer vi oss att du är proaktiv, resultat- och handlingsorienterad och en tydlig lagspelare. Du kan kommunicera med olika nivåer i en organisation, du ser till att saker följs upp, samtidigt som du har en god förståelse för siffror, ekonomi och affärer.

 

 

Mer information och ansökan

 

Vi ser fram emot att få din ansökan så snart som möjligt, då vi kommer att läsa ansökningar löpande. Om du har några frågor om jobbet är du välkommen att kontakta Heimir Petursson på tel. +45 29659691